revelaţii zici?

by Lunarieen

da, ăsta va fi un post atipic pentru blogul acesta. nu-mi place să “blah-blah-blah” despre chestii personale decât dacă o fac în versuri sau într-un mod foarte poetic, dar întotdeauna există o excepţie, nu?
am citit pe puţin cinci posturi pe bloguri diferite despre anul 2014 şi despre ce lucruri a reuşit să şteargă lumea de pe listele întocmite la finalul anului 2013 şi ce alte planuri mai au pentru anul 2015. ah, si dintre toate, doar unul mi-a plăcut foarte mult, as always, pentru ca maria este awesome şi trebuie citită – click.
anyway, eu nu am aşa ceva. liste mi-am făcut de când lumea şi niciodată nu m-am ţinut de ele. i’m a lazy bastard, what can i say? plus că mă schimb după cum bate vântul aşa că nu are rost să-mi mai fac liste. sau, cel puţin, nu are rost să le fac până nu ajung să mă înţeleg mai bine pe mine şi să-mi dau seama ce vreau să realizez cu adevărat. sau îmi mai fac liste imaginare în cap, fără să le notez niciunde şi uit de ele. sunt mai rău decât o persoană în vârstă.
anyway, anul acesta nu am realizat foarte multe. poate doar acum, pe final, când, în sfarşit, am reuşit să pun mâna pe un job plătit unde chiar fac exact ceea ce-mi place: să scriu!

revenind, anul acesta nu a fost un an perfect pentru mine. nu am făcut chestii pe care voiam să le fac de la grădiniţă. în schimb a fost un an al revelaţiilor. mi-am dat seama de lucruri, am analizat altele până la sânge şi am ajuns să ma cunosc mai bine and i’m fucking proud of it! i’m awesome and i know it!
trecând peste izbucnirea mea narcisistă, 2014 a fost minunat. mi-am pierdut vara în cel mai groaznic mod cu putinţă (şi am să regret asta cât voi trăi) dar măcar am ajuns la nişte concluzii, mi-am pus alte întrebări care m-au ajutat mai târziu şi mi-am dat seama, cât de cât, de ce lucruri îmi plac şi ce vreau să fac.

acum, despre ce revelaţii vorbesc? despre următoarele:

.nimeni, dar nimeni nu o să-ţi dea mură în gură. poate o să-ţi arate un indiciu, dar drumul trebuie să-l descoperi şi să-l parcurgi singur (încă încerc să mă familiarizez cu ideea asta; greu de digerat)

.poţi face mai multe lucruri în acelaşi timp, dacă îţi place ceea ce faci. nu trebuie să te decizi asupra unuia şi să mergi înainte ca şi calul. nimeni nu îţi cere asta (sau poate că ţi se cere) şi trebuie să fii prost ca să-ţi ignori hobby-urile doar pentru ei cred că nu e bine pentru tine sau pentru că nu aduc bani.

.fii tu însuţi. până la urma fiecare e cea mai importantă persoană pentru el însuşi şi nu trebuie să-ţi spună cum trebuie să fii. societatea e de căcat şi noi o modelăm.

.spune ceea ce simţi, mai ales când ceva te deranjează. o să faci noduli pe tiroidă dacă înghiţi toate căcaturile (learned this the hard way).

.citeşte ce vrei. ascultă ce muzică vrei şi fii mândru de ceea ce îţi place. să te doară la 11 metri în spate dacă alţii te critică. asta dacă nu asculţi manele sau muzică româneasca bumzi-bumzi sau daca nu te uiţi la emisiuni naşpa de la tv. sau dacă nu citeşti 50 umbre întunecate. dacă faci astea atunci poate ar trebui să-ţi reanalizezi gusturile.

.dragostea nu se poate cu forţa. punct.

.asculta mai mult şi vorbeşte mai puţin. oamenii au nevoie să fie ascultaţi. fiecare are problemele sale şi nu au nevoie să mai audă cât de naşpa a fost ziua ta.

.ascultă, fă-i să se simtă mai bine, ajută-i să se descarce dar dacă nu ştii ce sfaturi să dai atunci mai bine taci. încă o chestie pe care am învaţat-o pe propria piele şi câteodată e mai bine să-ţi ţii sfaturile pentru tine. dar nu întotdeauna. nu se ştie ce vorbe înţelepte poţi spune şi care îl pot ajuta pe cel de lângă tine.

.nu-ţi uita prietenii vechi. până la urmă ei vor fi mereu lângă tine. sună-i când ştii că nu le-ai mai auzit glasu’ de o săptămană, stabileşte o zi în care să ieşiti la cafea, povestiţi până vi se usucă gura. prietenii vechi te cunosc şi te înţeleg cel mai bine. cei noi vor avea nevoie de mult timp ca să nu te mai judece. acelaşi lucru se aplică şi la rude.

.nu încerca să fii prieten bun cu toata lumea, cu colegele de cameră, cu vecina, cu vânzătoare. termenul de “amic/amică” nu a fost inventat degeaba. ai nevoie de o mână de oameni care să-ţi fie aproape. restul vine şi se duce.

.dacă tu vrei să îmbraci chestia aia ciudată deşi nu ştii dacă e bluză sau fusta, păi îmbrac-o. ăla e stilul tău şi tu te simţi bine aşa. sau ce, vrei să fii ca toata lumea?

.bârfa dăunează grav sănătătii. la fel şi judecatul. ştii doar un nume, nu povestea din spatele numelui.

.petrece timp singur dacă tu vrei asta şi nu simţii nevoia să te explici. şi mai ales, nu are de ce să-ţi fie ruşine. timpul singur, cu tine, este cel mai preţios.

.nu are rost să-ţi explici deciziile în enşpe mii de cuvinte dacă tu ştii că sunt potrivite pentru tine.

.îţi place one direction? şi ce? şi mie.

.nu lăsa pe nimeni să-ţi strice buna dispoziţie cu starea lor de căcat. şi mai ales când faci ceva ce ţi-ai dorit să faci de foarte multă vreme.

.you wanna be an unicorn? then be an unicorn. nu toţi suntem născuţi să fim gri într-o masă de oameni gri.

.dacă vrei să faci un lucru păi fă-l. nu aştepta pe altcineva să-l facă pentru tine.

.rezolvă-ţi problemele fără să mai ceri ajutorul în toate părţile. nimeni nu o s-o facă pentru tine.

.dacă vrei să dormi, dormi.

.nu lăsa pe nimeni să-ţi spună ce e mai bine pentru tine. tu ştii exact de ce are nevoie sufletul şi corpul tău şi ai face bine să le hrăneşti corespunzător.

.vrei să scrii ca palahniuk sau murakami sau orice alt scriitor minunat? scrie. reacţiile oricum vor fi împărţite.

.poţi să economiseşti dacă îţi propui cu adevărat. nu mai mergi în cafeneaua aia simpatică sau nu mai mânânci pizza aia delicioasă, ce-i drept, dar dupa trei luni ai bani de tatuaj. sau de un set de cărţi pe care l-ai vrut de ceva vreme.

.nu are rost să-ţi fie ruşine cu cine eşti. nu-ţi place, schimbi. dar mereu fii mândru de ceea ce eşti în această clipă pentru că ai vrut să fii aşa într-un anumit moment al vieţii tale.

.feminism înseamnă egalitate. he for she. she for he.

.ai ales un drum cu un anumit scop chiar dacă l-ai uitat sau chiar dacă nu îţi mai place. înainte să iei decizii pripite, inspiră şi expiră adânc, fă un pas înapoi, analizează situaţia şi încearcă să-ţi aminteşti de ce ţi-a plăcut acel lucru. oricum, dacă vrei să renunţi la el renunţi din prima, fără să mai ai dubii. dacă le ai înseamnă că e ceva care te ţine acolo şi trebuie să-ţi dai seama ce.

.oamenii sunt bătuţi în cap uneori şi dacă vrei să ştie ce simţi trebuie să le spui, apoi pune afişe în tot oraşul ca să-şi dea seama.

.gramatica e foarte importantă!

.e perfect normal să stai până în zori să citeşti o carte (chestia asta o ştiu de mult dar voiam să o împărtăşesc şi cu alţii).

.toţi suntem nişte attention whores. mai mari sau mai mici aşa că nu are rost să negi asta. depinde doar de situaţiile în care suntem aşa.

.încă o dată: judecatul dăunează grav sănătăţii. persoanele pe care le judeci aspru din cauza unor bârfe pot fi, de fapt, nişte persoane super faine.

.nu judeca. mai bine ai încerca să înţelegi.

.e important să răspunzi la timp la mesaje/emailuri/etc. nu lăsa lumea să aştepte dacă tu nu vrei să aştepţi.

.uneori, lucrurile chiar se întâmplă cu un scop. alteori (de cele mai multe ori) nu, pentru că universul este pur şi simplu random.

.da, de acord că poate există illuminati şi energii şi alte chestii de genul şi secrete şi o istorie adevărată care ar răsturna lumea cu curul în sus dacă oamenii ar ştii de ele, dar de ce să-ţi pierzi timpul cu ele cand oricum nu ai cum să aflii totul? doar dacă ai un drum sigur şi oameni de contact şi ştii sigur că asta vrei să faci. dar în rest, de ce nu încerci să-ţi trăieşti viaţa şi să faci ceva bine pentru umanitate?

.fii bun, dar nu prost. fii bun şi fă chestii pentru cei din jur, dar în aşa fel încât lumea să te nu ia de prost şi să primeşti respectul cuvenit.

.science rulz!

.nu aştepta 100 de ani ca să faci ceea ce vrei cu adevărat. nu ai nevoie de aprobarea nimănui şi dacă tu ştii că acel lucru ţi se potriveşte şi este benefic pentru tine, atunci fă-l.

.nu te compara cu nimeni. fiecare este unic în felul lui şi mereu va exista o persoană care va fi mai bună decât tine la un lucru aşa cum tu eşti mai bun decât altcineva la o altă chestie. deal with it!

.familia e cea mai importantă.

.dacă ai început un lucru (fie el serial, anime, carte etc) du-l până la capăt.

.nu încerca să-ţi planifici viaţa la 21 de ani şi nu te panica dacă nu ştii ce să faci. eşti abia la început şi ai timp suficient.

.experimentează cât mai multe lucruri ca să-ţi dai seama ce-ţi place cu adevărat.

.ascultă părerea celor din jur, mai ales a părinţilor. they know best sometimes.

.învaţă să accepţi critica atunci când este oferită cu bună intenţie.

.daca ai ceva fain de împărţit cu lumea, atunci împarte, chiar si pe facebook. nu ţine doar pent tine.

diplomaţia este mama tuturor. chiar dacă îţi vine să rupi capul celui din faţa ta, zâmbeşte şi încearcă să rezolvi situaţia cu calm. dacă nu merge, atunci termină-l frumos, măcar aşa nu te murdăreşti cu sânge pe mâini.

.renunţă la telefon, muzică sau orice gadged înainte de somn cu cel puţin o oră înainte. somnul tău va fi mult mai dulce, trust me.

.nu te plânge că ai avut o viaţă prea uşoară pentru că brusc ţi se pare că nu e suficient de interesantă. fiecare se luptă cu proprii demoni şi nu ai nevoie de alţii mai întunecaţi.

.răbdare. răbdarea este cheia spre succes. Nu-ţi dori munţii când tu abia poţi urca un deal.

.fii recunoscător pentru ce ai.

.karma exista, sub forme destul de dubioase, dar există.

.ce dacă roşeşti? asta poate fi o armă preţioasă, chiar letală (if you know what i mean).

.cred că mă repet, dar: nu-ţi fie ruşine de cine eşti. be proud and awesome şi ai încredere în tine şi o să ai lumea la picioare.

.last but not least, fii tu însuţi! the rest doesn’t matter!

.hot british accent is hot.

.byeee!!!

p.s. cum mi-a scris o fiinţă dragă în mesaje, la două noaptea:
1. poţi. dacă nu poţi deveni o vrăjitoare, te facem scriitoare sau actriţă. rezolvăm.
2.you can always change. potriveala e un căcat.
3.mereu mă vei avea pe mine şi familia ta.
4.frumuseţea vieţiii stă în schimbarea constantă. nu-ţi place? next.